Retrobag_header

Promotionele toepassingen van de Retrobag

De Retrobag is al meerdere malen ingezet door bekende bedrijven die bijvoorbeeld een nieuw product wilde promoten.
Bijvoorbeeld de Ziggo Retrobag die tijdens het WK voetbal 2010 als slogan heeft gebruikt ´WK Ready´.
Dit om hun HD TV pakket onder de aandacht te brengen.

Zo ook heeft Douwe Egberts, die hun nieuw product ´Aromettes koffie´ in de vorm van een koffieboon  onder de aandacht gebracht met de Retrobag.
Ze hebben de Retrobag gebruikt als verpakking voor hen promotie pakket.

En wat dacht u van de gele ´gratis weg´ Retrobag. Deze die 2 seizoenen in 2009-2010 en 2010-2011 maarliefst 3 maanden lang als stunt werd
gebruikt in de Neckerman TV reclame.  Was dagelijks te zien op alle Nederlandse TV zenders. Daarna is op Hyves een Tasmania actie gestart
om zoveel mogelijk Retrobags te roven bij mede Hyves gebruikers. Wie op een bepaald moment de meeste Retrobags verzamelde had een gratis weekend weg reis gewonnen. Zie ook de reclamefilm verderop in deze pagina.

promo_foto_01 blokje_zw De Retrobag is ook gebruikt in de film ´de President´
met als hoofdrolspeler Najib Amhali 

Om het WK voetbal 2018 en 2022 te promoten heeft het Holland-Belgium Bid de Retrobag gebruikt om deze samen met het Bid-boek aan te
bieden aan de Fifa in Zwitserland. De personen die oa een Retrobag overhandigd hebben gekregen zijn Joseph S. Blatter, Franz Beckenbauer
en Michel Platini. Daarnaast hebben Johan Cruijff, Ruud Gullit en Jean Marie Paff ook de enige echte Retrobag gekregen.

Johan Cruijff heeft later op TV en in dagbladen waaronder de Telegraaf verteld dat hij met zo’n zelfde sporttas iedere dag op de fiets naar het voetbalcomplex reed. Daarom wilde hij graag de retro sporttas als promotiedoeleind.

promo_foto_02 blokje_zw Om in de sportwereld te blijven;
Zo heeft Justin Henin ook een Retrobag overhandigd gekregen
van haar sponsor. De sponsor heeft de Retro sporttas als
promotieproduct ingezet.

Dit zijn een aantal voorbeelden die klanten hebben gerealiseerd met de Retrobag. Uiteindelijke doel was om hun naam verder op de markt te zetten met de meest trendy sporttas van dit moment.



lijn_grijs


Bekijk hieronder de Neckermann tv-commercials met de originele Retrobag als 'hoofdrolspeler'.